onsdag 21 september 2011

Surdegar i bilder

 Rågsurdeg dag 3 innan första matning.

Vetesurdeg dag 3 innan första matning.
 
Vetesurdeg dag 3 innan första matning. 

Hej
Här kommer lite surdegar i bilder från dag 3 hemma hos mig. De två översta surdegarna har jag satt vid sidan om den som vi gör tillsammans. Mest bara för att hitta det ultimata sättet att odla degen på. Degen längst ner är den vi gör tillsammans och den är dock inte lika bubblig som de andra två, men den lever. 
Hur ser er deg ut? Liknar den något av dessa tre så lever den.  

Ett tips om ni inte kan hitta en bra och varm plats för surdegen så låt den stå i skåpet ovanför kyl/frys, om ni har ett sådant. Hemma hos mig är det ca 26 grader i det skåpet. 
Vi ses ikväll efter matningen!

Del V

1 kommentar:

  1. tänkte också den tanken men jag har ju inget skåp ovanför kylen,enda stället det e varmare på e i badrummet=)Min ser ut som den längst ner ungefär,hoppas att det går vägen.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...