måndag 19 december 2011

Kryddkaffe

Visst saknar vi snön? Vi gnäller ganska bra när den är här och härjar men ack va jag saknar den. Denna vackra vita matta som lyser upp i vintermörkret. Dock är det väldigt kallt, rått och grått. Så för att värma oss lite extra föreslår jag lite kryddkaffe, mumsigt till fikan. 


För 4 koppar. Mät upp precis som vanligt, vatten och kaffe. Lägg i ca 1 tsk nystött kardemumma tillsammans med kaffet i melittafiltret, blanda, brygg och servera med en klick lättvispad grädde på toppen, strö över lite kanel. 

Förra julen fick jag "kanelsirap" av min svåger, denna hällde jag 3 cl av i botten av koppen innan jag hällde upp kaffet. Extra kanelsmak och extra gott. Min sirap är köpt på Espresso House. Finns även i smakerna; Vanilj, Caramel, Hazelnut, Irish Cream mfl.


/ Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...