onsdag 19 september 2012

Plum Clafouti - en fransk äggakaka

Hej!
I min trädgård växer det massor av härliga och saftiga plommon. Inte vill jag att alla dessa ska gå till spillo utan självklart måste jag baka på dem. Jag var sugen på att göra något annorlunda, så efter mycket letande hittade jag detta receptet på just plum clafouti. Det finns många varianter på clafouti, från alla möjliga länder.


Eftersom receptet är helt kopierat så kan ni hitta det HÄR. Jag vågade inte ändra på något alls i receptet då jag inte riktigt visste hur eller vad det skulle smaka! Smakar bäst lite ljummen och serveras med vaniljsås, glass eller vispgrädde. 



Mitt tips är endast att i och med att frukten tappar mycket vätska kanske man kan ha lite potatismjöl på, precis som när man gör en vanlig bärpaj. Och att ev. ha i lite vetemjöl så kakan får lite mer stadga. Testa och skriv gärna vad ni tycker, positivt eller negativt!

/Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...